|
Medlem #471
|
2008-08-18,
13:35, Inlägg # 1 |
|
|
Stort projekt
Under hösten kommer jag att ha ett mastodontprojekt då jag för kunds räkning kommer att filma ett par hundra intervjuer. Det är enkla bilder, talking heads, men tyvärr framför en greenscreen. Själva inspelningarna kommer att gå snabbt och nu är jag ute efter tips på hur jag kan finslipa efterbearbetningen för att få ner produktionstiden så mycket som möjligt!
Idag jobbar jag med MiniDV som jag loggar direkt efter inspelning och sedan behandlar i FCP. Redigeringen är mycket enkel och det enda som egentligen tar tid är att keya ut bakgrunden. Momentet som verkligen irriterar mig är loggningen. Jag har frågat runt om det finns sätt att gå runt denna utan att förlora allt för mycket kvalitet och ändå spara mycket tid och frustration över detta moment, dock utan framgång. Finns det en möjlighet att suga in det direkt i datorn (då inte Imoviefunktionen som är på tok för trasslig) alternativt någon kamera med hårddiskinspelning som skulle fungera!?
Som ni förstår handlar detta inte om ett projekt där det estetiska hamnar i första rummet, det är snarare så att jag måste kunna hantera volymer snabbt och smidigt. Har någon här erfarenhet av något liknande, tips på hur jag kan snabba upp flödet!?
|
|
|
|
|